3 manieren om geurmarketing toe te passen in de horeca

Bent u op zoek naar een extra toevoeging in uw restaurant of café? Geur speelt op effectieve wijze in op de emoties van uw klanten. Het verandert een naar verschaald bier of vetpot ruikende ruimte in een plek waar uw klanten graag terugkeren. Maar dat is nog niet alles. Geur kent vele andere toepassingen.

Bij geurmarketing in de horeca wordt gesproken over 3 verschillende toepassingen:

  1. Het beïnvloeden van klantgedrag
  2. Het neutraliseren van onwenselijke geuren of  het versterken van emoties
  3. Het creëren van herkenning met een eigen geurmerk

1. Beïnvloed het gedrag van uw gasten

Geurmarketing heeft een sterke invloed op het gedrag van uw gasten. U kunt er met de juiste geur voor zorgen dat gasten zich meer op hun gemak voelen en langer blijven zitten. Wilt u ze graag nog een lekkere kop koffie laten bestellen? Een warme geur op basis van koffie of houtachtige noten vergroot de kans op aanvullende bestellingen.

Andere geuren helpen weer om de kans op een hogere besteding te vergroten. De geur van versgebakken brood zorgt er bijvoorbeeld voor dat klanten eerder brood vooraf bestellen. Niets doet u meer verlangen naar brood dan de heerlijke geur die normaal alleen bij de bakker hangt.

Als u exotische gerechten serveert, dan kunt u klanten met geur beïnvloeden om nieuwe gerechten te proberen. De sfeer in het restaurant of café wordt bepaald door de setting, maar ook geur heeft hier een sterke invloed op. Geur stuurt de gastbeleving en daarmee het gedrag van uw gasten; en dit gebeurt allemaal op onbewust niveau.

2. Ontgeuring van onwenselijke geuren

Iedere horecaondernemer kent de geur van de vetput, die tot flinke stankoverlast kan leiden. U kunt geur inzetten om vervelende geuren in uw restaurant of café te bestrijden. Met onze Odor Neutraliser kunt u de keuken ontgeuren en zorgen dat uw klanten niets merken va deze stankoverlast. Zet u een heerlijke steak met een fijne knoflooksaus op tafel en geniet ook de volgende tafel daarvan mee? Ontgeuring voorkomt dat anderen last hebben van bepaalde eetgeuren, zodat iedereen van de maaltijd kan blijven genieten.

De ontgeuring en begeuring worden met onopvallende geurmachines uitgevoerd. Uw gasten hebben nooit door dat er geuren in de ruimte worden verspreid, dus kunnen zij van de heerlijke sfeer in uw restaurant of café blijven genieten.

3. Een eigen geurmerk

Een eigen unieke geurmerk zorgt voor een heel specifieke vorm van herkenning. Zo laat u een klant of een gast keer op keer de positieve herinneringen herbeleven. Bij ieder bezoek komen dezelfde geuren voor, dus de eetlust wordt al bij binnenkomst opgewekt. Via geur kunt u direct inspelen op het gedrag en de emoties van klanten of gasten, waarmee u effectief voor een betere beleving zorgt.

Uw gasten keren graag terug naar uw horecagelegenheid, want “het ruikt daar altijd zo lekker!”. U gelooft het misschien niet, maar het is bekend dat mensen zo fan kunnen zijn van een specifieke geur dat ze die met alle macht zelf ook willen heben. Kijkt u hier maar eens. Met geurmarketing zet u uw restaurant of café om naar een sfeervolle locatie waar uw gasten de volgende keer met een ander of groter gezelschap willen terugkomen. Een smakelijke maaltijd, een prettige sfeer dankzij geur en een heerlijke omgeving; het is het perfecte recept om uw horecagelegenheid beter op de kaart te zetten.

 

“Met geur kunt u direct inspelen op het gedrag en de emoties van klanten of gasten.”

 

ScentAir heeft diverse geuren waarmee u inspiratie op kunt doen. Wij kunnen u tevens helpen bij de ontwikkeling van uw eigen geurmerk. Neem direct contact met ons op voor meer informatie of om een proefplaatsing aan te vragen.

0 reactie(s)

Geef een reactie