Op zoek naar meer beleving in uw onderneming? Een geur is het perfecte middel.

Weet u wat de emoties van uw klanten drijft? Wij wel. En geur speelt daar een grote rol bij. 

Geur speelt hierbij een belangrijke rol, omdat geur via het limbisch systeem direct invloed op ons handelen heeft. Het limbisch systeem werkt op basis van genot, emotie en herinneringen; u kunt daar door middel van geur op effectieve wijze op inspelen. Wilt u dus meer beleving toevoegen in de winkel? Dan is geurmarketing het juiste middel om in te zetten!

Geuren en ons limbisch systeem

Geuren hebben een directe invloed op hoe wij reageren wanneer wij ons in bepaalde situaties bevinden. Klanten in uw winkel handelen op basis van hun emoties, en u kunt deze emoties stimuleren door de juiste geur. Positieve emoties maken de shopervaring namelijk beter. Er zijn diverse geuren die u helpen deze positieve emoties op te wekken. De geur van vers gemaaid gras doet ons verlangen naar een heerlijk grasveld en wordt in sportwinkels op de voetbalafdeling ingezet. Een positieve stemming biedt een geweldige beleving voor uw klanten, want wie winkelt er nu niet graag in een winkel waar een heerlijke geur wordt verspreid?

Iedere keer dat een klant de winkel betreedt is er een herkenbare geur aanwezig. De geur herinnert aan de vorige prettige aankoop en het plezier dat een klant daar vervolgens van heeft gehad. Op die manier kan een geur heel direct bijdragen aan de beleving in uw winkel.

Bovendien heeft u met geur de mogelijkheid om specifieke emoties en stemmingen op te roepen. Deze emoties dragen direct bij aan de verkopen in de winkel. Denk bijvoorbeeld aan de geur van warme chocolademelk met kaneel, die iedereen doet verlangen naar de kerstdagen. Iedereen wordt gelukkig van de gedachte aan cadeautjes, familiefeesten en een witte kerst.

Diverse geuren beschikbaar

Er zijn meer dan 1.600 geuren beschikbaar om de beleving in uw winkel te verbeteren. Verkoopt u producten op het gebied van ontspanning en wellness? Kies dan bijvoorbeeld voor de geur van kokos en vanille, de geur van fris linnen of zelfs een lekkere frisse zeelucht. Niets ontspant meer dan het gevoel dat u op het strand staat.

Wilt u schoonmaakartikelen aan uw klanten te verkopen? Dan is de geur van de lente of de bekende citroengeur ideaal. Deze geuren zorgen er via onze emoties voor dat we in de stemming komen om dergelijke producten aan te schaffen. Zo krijgt iedere klant zin in de lenteschoonmaak!

Daarnaast zijn er geuren beschikbaar die stimuleren of juist een gevoel van luxe oproepen. Er is altijd een geur die aansluit bij uw producten en doelgroep, zodat u de merkbeleving kunt stimuleren.

Creëer een eigen geurmerk

Natuurlijk wilt u in uw winkel zorgen dat iedere klant iedere keer opnieuw dezelfde merkassociaties heeft. U wilt bepaalde merkwaarden overbrengen en klanten daar keer op keer aan herinneren. Geur is het perfecte middel om deze associaties op te wekken. Met een eigen geurmerk zorgt u voor een sterke mate van herkenbaarheid. U speelt optimaal in op de kracht van de reukzin, om uw merk op een onderscheidende wijze in de markt te zetten.

U onderscheidt zich van de concurrentie met een geur die uitstekend in lijn is met de merkwaarden binnen uw winkel. Op die manier verbetert u de algehele klantervaring en speelt u krachtig in op de emoties van uw klanten.

 

“Er is altijd een geur die aansluit bij uw producten, zodat u de beleving kunt stimuleren.”

 

Wilt u een eigen geur creëren en gebruik maken van een geweldige geurbeleving? Wij vertellen u graag meer over onze geuren, of gaan aan de slag met uw geurmerk. Neem contact met ons op voor meer informatie.

0 reactie(s)

Geef een reactie