Bied hotelgasten een unieke ervaring met een frisse geur in uw lobby

Heeft uw hotel een nette entree en heeft u de spreekwoordelijke rode loper uitgerold voor uw gasten? Geur helpt deze ontvangst op een bijzondere manier kracht bij te zetten, door direct in te spelen op de emotie van uw gast. Geur heeft nameljik een sterke invloed op onze emoties, stemmingen en herinneringen. Een opgeruimde entree komt krachtiger over met een frisse en schone geur, en bij de receptie kunt u zorgen voor een warme geur die uitnodigt en uw gasten meteen op hun gemak stelt.

Uw visitekaartje

De binnenkomst in een hotel is van groot belang voor de algehele ervaring, u kunt immers maar één keer een eerste indruk maken. Het is bij binnenkomst daarom van groot belang een ruime entree te bieden, opgeruimd en in combinatie met een heerlijk frisse geur. U kunt hierbij denken aan de geur van frisse zeelucht of een heerlijke lentegeur. Natuurlijke geuren zorgen voor een opgewekt en opgeruimd karakter; positief van invloed op onze stemming. Zo wordt witte thee ingezet bij Westin Hotel & Resorts om de gasten met een bekende geur te ontvangen.

Positieve herinneringen 

Positieve herinneringen zorgen direct voor een goed gevoel. U maakt met de juiste geur altijd een goede eerste indruk. Door de ervaring in uw hotel hier aan te koppelen wordt iedere gast vrolijk en verdwijnt de stress van de vakantie of de zakenreis. De reukzin is enorm ontwikkeld en zorgt voor een krachtige emotionele ervaring, en iedere geur speelt hier op een andere manier op in.

Een sterke associatie? Kies een eigen geurmerk

Is uw hotel onderdeel van een grotere keten, en wilt u overal een herkenbare geur gebruiken? Dan kunt u een unieke geurbeleving kiezen die perfect aansluit bij uw uitstraling. Zo dragen ook de positieve herinneringen aan andere bezoeken bij aan de klantervaring, waardoor de eigen geur bij binnenkomst nog sterker inspeelt op de beleving van uw gasten. 

Warmte bij de receptie

Het is bij de receptie van belang om uw gasten direct op hun gemak te laten voelen. Dat weet u als hoteleigenaar als geen ander. Geuren zoals vanille en koffie sluiten daar goed bij aan; er ontstaat een warme sfeer waarin de gast zich prettig voelt. Zo kunnen de receptionisten op hun gemak uitleggen welke kamer er beschikbaar is en welke faciliteiten er aanwezig zijn. Iedere geur heeft weer een andere werking en helpt andere emoties op te roepen.

Heeft u interesse in een frisse geur bij binnenkomst of een warm karakter bij de receptie? Neem contact op voor meer informatie over hoe u dat het beste kunt aanpakken. 

0 reactie(s)

Geef een reactie