Geurmarketing: waarom een geurmerk onmisbaar is voor uw bedrijf

Beschrijving: http://pixabay.com/static/uploads/photo/2015/04/20/13/25/flower-731300_640.jpgHoe zorgt u voor de herkenbaarheid van uw bedrijf, hoe activeert u de doelgroep en hoe zorgt u ervoor dat zij uw merk loyaal blijven? De kans is groot dat u daarvoor diverse technieken paraat heeft, waarbij een krachtig logo en een sterke merknaam een belangrijke rol spelen.

Innovatieve marketeers maken gebruik van een geurmerk, een nieuw wapen dat dankzij ScentYourBrand ook beschikbaar is voor de gemiddelde MKB’er. Geurmarketing zorgt voor een sterke positieve associatie met uw merk, waardoor de doelgroep u herkent, u de doelgroep activeert en deze gemakkelijker loyaal blijft aan uw merk.

De kracht van de reukzin

De reukzin is ons enige zintuig dat direct in verbinding staat met het gedeelte in het brein dat onze emoties reguleert, net als het geheugen en het associatieve leren. Biologisch gezien heeft onze geur ons altijd geholpen om mogelijke gevaren te herkennen en aan de andere kant positieve momenten te herinneren. Denk bijvoorbeeld aan de (kunstmatige) geur van gas die ons waarschuwt, of aan de geur van babyproducten die met name vrouwen laat terugdenken aan hun fijne kindertijd.

Geurmarketing is als geen ander in staat om sterke associaties met uw bedrijf of merk te creëren, die lang stand houden en direct invloed hebben op onze emoties, ons handelen en ons gedrag.

Een geurmerk in lijn met uw bedrijf

Uiteraard is het van belang om op de juiste manier gebruik te maken van een geurmerk of geurmarketing, de geur dient bijvoorbeeld in lijn te zijn met zowel de uitstraling van uw bedrijf, als de emoties die daarbij passen. Wilt u betrouwbaar en degelijk overkomen, of wilt u juist zorgen voor een sportief en spontaan karakter? Stem de geur daar op af en denk na over de voorkeuren van de doelgroep. Willen zij nieuwe ervaringen opdoen, of gaat het om ouderen die genieten van de huiselijke momenten?

Gebruik van het geurmerk

Heeft u een geurmerk ontwikkeld? Pas de geurmarketing dan zo breed mogelijk toe. Doe dit binnen ieder contactmoment met de consument of klant. Op die manier zal de doelgroep de geur associëren met uw merk en de waarden die u uit wilt stralen. Dat betekent vervolgens dat de geur ook op andere plaatsen voor de associatie met uw merk zal gaan zorgen. U kunt het geurmerk bijvoorbeeld gebruiken in verpakkingen, tijdens contactmomenten in de winkel of bij persoonlijke adviesgesprekken.

0 reactie(s)

Geef een reactie