Gebruik de kracht van geurmarketing

Wij ontwikkelen voor elk merk en elk bedrijf een persoonlijke geurbeleving

Geurmarketing is meer dan het plaatsen van een lekker geurtje. Het is een belangrijk onderdeel van uw totale marketingmix, samen met de uitstraling van uw bedrijf, de belichting en de muziek die u afspeelt. Uit onderzoek blijkt dat geur de meest effectieve manier is om een emotionele band met uw gasten of klanten te scheppen.

Optimaliseer de klantbeleving in uw bedrijf

Met het verspreiden van een exclusieve geur op uw locatie  kunt u uw merkidentiteit versterken en zorgen voor de juiste ambiance voor uw klanten en medewerkers. Daarnaast onderscheidt u zich van de concurrentie met een unieke geur in uw bedrijf.

Het effect van geur
Een passende geur maakt dat klanten uw bedrijf positiever ervaren. Afhankelijk van het doel kunnen we met de juiste geur verschillende effecten realiseren:

  • Verbeteren van de klantervaring
  • Verhogen van de verblijftijd in uw zaak
  • Positief beïnvloeden van klantgedrag
  • Verbinding maken met klanten op een emotioneel niveau
  • Achterlaten van een blijvende indruk vol van positieve herinneringen

Geurbeleving van ScentAir: meer dan een lekker luchtje

Een juiste geurbeleving begint met het bepalen van uw doelstelling: wat wilt u bereiken met uw geurbeleving?

1. Een uniek geurmerk of geurlogo voor uw bedrijf
Hiermee onderscheidt u zich echt van andere bedrijven en realiseert u een directe koppeling tussen de geur en uw bedrijf.

2.  Een positieve sfeer in uw bedrijf
Met de juiste geur kunt u een daadwerkelijke gedragsverandering realiseren bij uw klanten: ze blijven langer, ze zijn meer tevreden en ze zijn geneigd om meer te besteden.

3. Een functionele begeuring
Met de juiste technieken kunt u onwenselijke geuren neutraliseren, of kunt u juist bepaalde emoties versterken bij bijvoorbeeld simulaties, brandweeroefeningen, medische behandelingen of sportevenementen.
 

Hoe werkt het?

Reuk is het enige zintuig dat een directe impact heeft op het gedeelte van de hersenen dat verantwoordelijk is voor genot, emotie en herinnering: het limbisch systeem. Dat betekent dat het ruiken van een geur direct resulteert in een emotionele respons bij mensen.

Met de juiste geur kunt u die emotie koppelen aan uw merk of uw bedrijf. Wij kunnen samen met u bepalen welk effect u graag wilt realiseren, en kunnen u adviseren welke geuren daarvoor geschikt zijn.

Wilt u ook aan de slag met uw geurmarketing?

We helpen u graag. 

Neem contact met ons op

Onderzoek naar de effecten van geurmarketing

In de laatste jaren is er veel research gedaan naar het effect van geur op consumentengedrag. Hieronder hebben we een aantal onderzoeken voor u verzameld: