The latest developments in scent marketing

Read here news from ScentAir in Rotterdam

Entree Magazine; creëer de juiste geurbeleving in de Horeca.

Wij weten natuurlijk als geen ander hoe belangrijk een goede geur is voor de Horeca. Juist in deze branche draait alles om de juiste beleving. Onwenselijke geuren of zelfs heuse stankoverlast door bijvoorbeeld de vetput horen daar natuurlijk niet. De bekende HorecaGlossy Entree Magazine vond dat ook, en kwam langs voor een interview. Onze collega Sander ging er eens lekker voor zitten, en legde in het onderstaande artikel haarfijn uit hoe we onze klanten helpen met het wegnemen van onwenselijke geuren en het toevoegen van een echte geurbeleving.

 

Geur beleving in de Horeca; hoe nare luchten uit de vetput verholpen kunnen worden en een positieve geurbeleving gecreƫerd kan worden

HORECAVA 2015; Geurmarketing is een hot issue.

Afgelopen week vond de jaarlijkse Horecava weer plaats in de RAI in Amsterdam. Samen met onze vrienden van Mood Media hebben we gedurende  4 dagen honderden bedrijven gesproken over de mogelijkheden van geurmarketing in hun bedrijf. De enthousiaste reacties van de ondernemers logen er niet om; Restaurants, clubs en bars staan te springen om innovatieve geuroplossingen. Dank jullie wel voor alle leuke gesprekken. De komende weken gaan we aan de slag om voor iedereen van jullie een unieke geuroplossing te realiseren. 

Wij hebben er zin in!

 

 

Bekijk hier wat Foodreporter.nl vind van Geurmarketing in de horeca

Geplaatst op 16 december 2014

Horecawebsite Foodreporter.nl was beniewd naar de impact van Geurbeleving in de horeca. Daar weten wij natuurlijk alles van. Dus nodigden we Foodreporter.nl uit om het zelf te komen ervaren bij Restaurant Blender. Bekijk hier het resultaat daarvan.

De impact van geur en muziek op aankoopbeslissingen

Geplaatst op 10 december 2014

De Dailymail laat in deze mooie infographic zien wat de invloed is van de verschillende zintuigen op aankopen. Guess what: it works!

de impact van geur en muziek op aankoopbeslissingen. hoe kun je mensen overtuigen met geur

Bekijk wat onze Zuid Afrikaanse collega’s samen met Heineken hebben uitgevoerd; de scenthesizer

Geplaatst op 11 november 2014

There’s Science Behind the Scents

Marketing experts say that consumers actually do follow their noses, which leads them to buy more. As companies try to stand out from the everyday advertising clutter, some are jumping on the “olfactory marketing” trend—using scent as a way to strengthen their brands and bring in more money.

Jennifer Dublino, vice president of development at ScentWorld Events, the industry’s trade group, says the scent-marketing industry grossed $200 million last year and is rising at 10 percent annually. The right scent has been shown to make people more comfortable (at hotels), shorten the time they think they are waiting (at banks) or improve their sense of performance (at the gym).