Blijf op de hoogte van de ontwikkeling van geurbeleving

Vind hier al het nieuws over de impact van geur op uw bedrijf

Bill Gates steekt zijn neus in vieze zaken

Bill Gates. Je kent hem wel. Die van Microsof inderdaad. Niet de minste dus. Bill houdt zich tegenwoordig bezig met het verbeteren van sanitaire hygiëne in minder ontwikkelde landen. Een nobele zaak. Voor die zaak heeft hij zijn neus gestoken in een van de meest vieze luchten die je kunt bedenken; poep. 

Waarom vraag je je af? Lees er hier alles over.

ScentAir is aanwezig op de de Horecava 2016

Net als vorig jaar zijn we ook dit jaar weer aanwezig op de Horecava. Op deze beurs voor Horeca professionals in de Rai in Amsterdam kunnen wij natuurlijk niet ontbreken.

Steeds meer horeca vakbroeders maken namelijk gebruik van geurmarketing om de sfeer in hun restaurant of café te verbeteren.

Op de beurs kunnen we alles vertellen over de verschillende toepassingen van geurbeleving voor jou als horeca-onderneming. Dus ben je benieuwd naar geurmarketing? Heb je een vraag? Of wil je zelf eens ervaren wat geurmarketing voor jou als horeca-professional kan betekenen? Wij zien je graag op standnummer 01.365.

Tot ziens daar!

Freelance platform Reptoir.nl rept over geurbeleving.

Freelance platform Reptoir.nl heeft uitgezocht welke geur je productiviteit verhoogt. Wij wisten dat natuurlijk al lang, maar we vinden het hartstikke leuk dat alle freelancers van Nederland dat nu ook weten. Lees hier wat ze gevonden hebben.

 

ScentAir is partner geworden van Store of the Future.

Weten hoe we in de toekomst gaan winkelen doen we niet. Maar we doen er wel alles aan om die toekomst een beetje dichterbij te krijgen. Daarom zijn we partner geworden van Store of the Future, het innovatieve nieuwe retailconcept in New Babylon Den Haag.

Het winkelen van de toekomst

Store of the Future is het nieuwe retail innovation lab van Nederland. In dit innovatieve warenhuis kunnen klanten en bezoekers een inkijkje in de toekomst krijgen en zelf ervaren wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is om de fysieke winkelomgeving leuker en interessanter te maken.

Vooruitstrevende retailers zoals Fonq.nl en Leapp tonen in samenwerking met tal van partners zoals Philips en Romarled hoe winkelen door middel van technologie leuker en vooral makkelijker gemaakt kan worden. Daarnaast dient de winkel ook als een inspirerende omgeving waar bijeenkomsten, presentaties en rondleidingen plaatsvinden. De fysieke instore beleving wordt in de toekomst een zeer belangrijk onderdeel van de totaalervaring. Daarom zijn we zo trots dat we samen met onze vrienden van RomarLed de kans hebben gekregen om hier onze eigen bijdrage aan te leveren. Wij willen namelijk graag laten zien hoe wij die toekomst een handje kunnen helpen met onze innovatieve geurbelevingen.

Geurbeleving voor Retail


Retail heeft zijn eigen specifieke wetten en eisen, ook op het gebied van geurbeleving. Voor de store of the Future hebben we daarom verschillende belevingen gecreërd om die verschillen duidelijk te maken. Zo hebben we specifiek voor restaurant Laplace een Gourmand geurbeleving opgezet, terwijl we op andere plekken in de winkel bijzondere geuren verspreiden die goed bij het fastiongedeelte passen. Zo hebben we voor elke omgeving een specifieke beleving gemaakt. 

Weer weten? Kom eens langs in New Babylon of neem contact met ons op. Wij vertellen je er graag meer over.

Geld stinkt?

Stinkt geld echt? Wij vinden van niet, maar er zit zeker een luchtje aan. Dat vonden de vrienden van Marketingfacts ook. Daarom dat ze uitgebreid op zoek gegaan naar het antwoord. Lees hier wat ze gevonden hebben.

 

Stankoverlast uit de vetafscheider?

 

 

Veel horeca ondernemers kennen het probleem; onwenselijke geuren uit de vetafscheider. Voor klanten is het niet onplezierig, maar ook het personeel heeft vaak last van deze stank. Een oplossing is om de vetafscheider of vetput, zoals hij ook wel genoemd wordt, vaker te legen, maar dat brengt elke keer weer onnodige kosten met zich mee. 

Gelukkig zijn er andere en goedkopere oplossingen. Met de Odor Neutralizer techniek van ScentAir wordt het heel gemakkelijk om deze vetput stank weg te krijgen, en deze zelfs te vervangen door een positieve geur die past bij het bedrijfsconcept.

Hoe werkt de Odor Neutralizer

Op basis van een goede analyse van de luchtstromen wordt een geursysteem geplaatst dat alle onwenselijke lucht uit de vetput afbreekt en afvoert. Tegelijk met de Odor Neutralizer wordt er een zelfgekozen geurmelange de ruimte ingeblazen. Die geur zorgt voor een aangename geur in het restaurant of cafe waardoor klanten zich prettiger voelen en het cafe of restaurant een prettigere uitstraling krijgt.

Met een geursysteem inclusief Odor Neutralizer hoeven klanten en werknemers in de horeca geen last meer te hebben van vieze luchten uit de vetput, en kunnen ze zelfs hun bedrijfsconcept versterken met een geur die past bij de uitstraling van het bedrijf. Een win win situatie dus.

Entree Magazine; creëer de juiste geurbeleving in de Horeca.

Wij weten natuurlijk als geen ander hoe belangrijk een goede geur is voor de Horeca. Juist in deze branche draait alles om de juiste beleving. Onwenselijke geuren of zelfs heuse stankoverlast door bijvoorbeeld de vetput horen daar natuurlijk niet. De bekende HorecaGlossy Entree Magazine vond dat ook, en kwam langs voor een interview. Onze collega Sander ging er eens lekker voor zitten, en legde in het onderstaande artikel haarfijn uit hoe we onze klanten helpen met het wegnemen van onwenselijke geuren en het toevoegen van een echte geurbeleving.

 

Geur beleving in de Horeca; hoe nare luchten uit de vetput verholpen kunnen worden en een positieve geurbeleving gecreëerd kan worden

HORECAVA 2015; Geurmarketing is een hot issue.

Afgelopen week vond de jaarlijkse Horecava weer plaats in de RAI in Amsterdam. Samen met onze vrienden van Mood Media hebben we gedurende  4 dagen honderden bedrijven gesproken over de mogelijkheden van geurmarketing in hun bedrijf. De enthousiaste reacties van de ondernemers logen er niet om; Restaurants, clubs en bars staan te springen om innovatieve geuroplossingen. Dank jullie wel voor alle leuke gesprekken. De komende weken gaan we aan de slag om voor iedereen van jullie een unieke geuroplossing te realiseren. 

Wij hebben er zin in!

 

 

Bekijk hier wat Foodreporter.nl vind van Geurmarketing in de horeca

Geplaatst op 16 december 2014

Horecawebsite Foodreporter.nl was beniewd naar de impact van Geurbeleving in de horeca. Daar weten wij natuurlijk alles van. Dus nodigden we Foodreporter.nl uit om het zelf te komen ervaren bij Restaurant Blender. Bekijk hier het resultaat daarvan.

De impact van geur en muziek op aankoopbeslissingen

Geplaatst op 10 december 2014

De Dailymail laat in deze mooie infographic zien wat de invloed is van de verschillende zintuigen op aankopen. Guess what: it works!

de impact van geur en muziek op aankoopbeslissingen. hoe kun je mensen overtuigen met geur

Bekijk wat onze Zuid Afrikaanse collega’s samen met Heineken hebben uitgevoerd; de scenthesizer

Geplaatst op 11 november 2014

There’s Science Behind the Scents

Marketing experts say that consumers actually do follow their noses, which leads them to buy more. As companies try to stand out from the everyday advertising clutter, some are jumping on the “olfactory marketing” trend—using scent as a way to strengthen their brands and bring in more money.

Jennifer Dublino, vice president of development at ScentWorld Events, the industry’s trade group, says the scent-marketing industry grossed $200 million last year and is rising at 10 percent annually. The right scent has been shown to make people more comfortable (at hotels), shorten the time they think they are waiting (at banks) or improve their sense of performance (at the gym).